
Van Gent Finaleweken: Degradatie voor GVVV na ruime nederlaag tegen Kozakken Boys
Voetbal FinalewekenVEENENDAAL GVVV is zaterdagmiddag gedegradeerd naar de derde divisie. In de tweede wedstrijd van de finale van de nacompetitie om handhaving in de tweede divisie, verloor de ploeg uit Veenendaal met 1-4 van Kozakken Boys. Daardoor moet GVVV volgend seizoen in de derde divisie spelen.
,,Ik ben een winnende trainer, ik heb altijd alles in mijn leven gewonnen en om dan nu hier te degraderen dat is heel pijnlijk’’, vertelt trainer Gery Vink. ,,Dan komt er een gevoel van boosheid naar boven en teleurstelling. We hebben de afgelopen zes maanden hele mooie dingen neergezet en daar mogen we toch ook trots op zijn. Als je ziet hoe de spelers hebben gespeeld. Je hoorde niemand klagen en de trainingsintensiteit lag hoog.’’
Als je het dan in die laatste twee finales weggeeft, het verspeelt, is dat kut. Heel simpel.
ZUUR De bezoekers gingen beter van start aan de wedstrijd, waren feller in de duels en gevaarlijk in de aanval. En in de elfde minuut resulteerde dat in de 0-1 voorsprong voor Kozakken Boys. Waar GVVV daarna steeds meer de schroom van zich af probeerde te gooien, en ook vaker in de aanval kwam, waren de uitvallen van Kozakken Boys levensgevaarlijk. Omdat er in het Veenendaalse kamp ook niet altijd even goed verdedigd werd, konden de bezoekers nog voor rust uitlopen naar een 0-3 voorsprong: ,,We geven het in de eerste helft heel makkelijk weg’’, vertelt speler Steven Theunissen. ,,Door persoonlijke foutjes en daar maak je het jezelf heel moeilijk mee.’’
,,Het is zuur, we zijn van heel ver gekomen en hebben hele mooie dingen met elkaar neergezet. Als je het dan in die laatste twee finales weggeeft, het verspeelt, is dat kut. Heel simpel.’’
(de tekst gaat onder de video verder)
Bron video: Boudewijn van de Velde
TERECHTE WINNAAR Daarmee was het pleit met rust eigenlijk al beslecht. GVVV kwam net binnen het uur nog op 1-3 via Jordi Bitter, maar na de 1-4 van Kozakken Boys was ook het laatste sprankje hoop vervlogen: ,,Wij horen in de tweede divisie, we hebben daar altijd in gespeeld’’, vertelt de trainer. ,,Toch hebben we het in de laatste twee wedstrijden tegen Kozakken Boys verspeeld. Zij horen ook in de tweede divisie en zijn daarom ook de terechte winnaars.’’
,,We hebben de laatste wedstrijden niet onze beste partijen neergezet’’, vertelt speler Danny de Leeuw. ,,Het is moeilijk te zeggen waar het precies aan ligt. Deze wedstrijd hadden we nog wel een paar kansjes om in de wedstrijd te blijven of er juist in te komen. Dan moet je toch ook een beetje geluk hebben en dat hadden we vandaag niet. We hebben terecht verloren.’’
(de tekst gaat onder de foto verder)
![]()
Teleurstelling bij GVVV na de vroege eerste tegengoal van Kozakken Boys. - Stefan Koops Photography
Hiermee valt dus uiteindelijk toch het doek voor de ploeg van coach Gery Vink. GVVV stond dit seizoen enige tijd onderaan in de competitie, maar die positie wisten de Veenendalers in de laatste weken van het seizoen (ver) achter zich te laten. De goede lijn werd in de nacompetitie doorgezet met overwinningen op Gemert en HSC’21. Maar Kozakken Boys bleek in de finale ruim de betere. Het uitduel werd door GVVV al met 3-1 verloren en thuis was de nederlaag dus nog groter.
,,We gaan nu een frisse start maken in de derde divisie’’, vertelt de trainer. ,,Er staat nu een tweede divisie ploeg. We hebben een geraamte en met de nieuwe spelers die erbij komen zullen we gaan strijden voor promotie.’’
![]()
Verslagenheid bij Byron Burgering en trainer Gery Vink. - Stefan Koops Photography






