Afbeelding
Shutterstock

Organisaties kiezen steeds vaker voor het uitbesteden van SEO

Partnercontent

Om als organisatie beter vindbaar te zijn op het internet, kiezen steeds meer bedrijven voor de toepassing van SEO. SEO uitbesteden aan een online marketing bureau is hierbij populair. Niet voor niets, daar er vaak veel meer bij SEO komt kijken dan men op voorhand verwacht. Denk bijvoorbeeld aan het creëren van nieuwe content, het opbouwen van een netwerk met externe websites die naar de website van het bedrijf verwijzen en het technisch optimaliseren van de eigen website. Het is bijzonder lastig om je als organisatie in ieder van deze facetten van SEO te verdiepen. Men heeft er de tijd vaak domweg niet voor. Het aannemen van nieuwe specialisten kan een optie zijn, maar is in de huidige tijd niet gemakkelijk. Het aantal werkzoekenden is ook in binnen de marketingbranche kleiner dan het beschikbare aantal vacatures. 

 Start met een plan om de zichtbaarheid van je bedrijf te verbeteren

Het toepassen van SEO en online marketing in algemene zin, start met het uitwerken van een gedegen plan. Belangrijk hierbij is het om vooraf te bepalen wat het doel wordt van de toepassing van online marketing. Ben je op zoek naar een verbetering van de interactie met de doelgroep van je bedrijf? Laat een online marketing bureau zich in dat geval focussen op bijvoorbeeld de sociale kanalen van de organisatie. Probeer je een groter aantal bezoekers vanuit de zoekmachine naar je website te trekken? In dat geval vormt SEO de weg naar succes. Met een nieuwsbrief kun je bestaande klanten nog eens terug laten keren naar je webshop, door hen betrokken te houden bij je organisatie. Die betrokkenheid is steeds belangrijker; niet standaard kiest een consument voor eenzelfde winkel. Iets wat voorheen vaak wel gebeurde bij fysieke winkels. 

SEO toepassen aan de hand van een zoekwoordenonderzoek 

Zoals reeds genoemd werd is het creëren van nieuwe content een belangrijk onderdeel van SEO. Dit betekent niet dat er lukraak nieuwe artikelen geschreven moeten worden. Zorg dat vooraf uitgezocht wordt, welke zoekwoorden de doelgroep van je organisatie gebruikt. Content op een website moet een bepaalde vraag van de klant beantwoorden. Het is aan jou om deze vraag op voorhand vast te stellen. Een online marketing bureau kan een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uitvoeren. Dit helpt de meest interessante onderwerpen, zoekwoorden, te bepalen. Op basis van deze zoekwoorden kan niet content gecreëerd worden. 

Technische optimalisatie van een website

Nieuwe content werpt z’n vruchten pas af, als de website technisch gezien op orde is. Zorg dat de website snel laadt, door bijvoorbeeld de resolutie van afbeeldingen op de website aan te passen. Een lagere resolutie maakt dat de browser van de gebruiker minder grote bestanden hoeft te downloaden; het komt de snelheid van de website ten goede. 

advertentie
advertentie
Arris Haalboom regelt alles rondom de vlaggenparade bij het eerste elftal en de pupil van de dag, maar hij doet nog veel meer bij DOVO.
De Vrijwilliger: Arris Haalboom is van alle markten thuis bij DOVO: 'Ze noemen me hier Manusje van alles' 2 uur geleden
Het cricketteam in India is ontzettend trots op de T-shirts van Triathlon Veenendaal.
Vrijwilligster Margo verrast cricketteam in India met shirts van Triatlon Veenendaal 5 uur geleden
Afbeelding
Van Gent Finaleweken: Sportprogramma RegiosportVeenendaal.nl week 16 6 uur geleden
Afbeelding
Van Gent Finaleweken: Botic van de Zandschulp verliest in München en duikelt uit de top-100 16 uur geleden
Afbeelding
DOVO's Lid van Verdienste Cees van Wijk overleden: 'Een echte rooie is ons ontvallen' 23 uur geleden
Afbeelding
Waar moet je zijn? Een rondje Veenendaal-Veenendaal in beeld (video) gisteren
Fenna Achterberg is hard aan het trainen: ,,Indoor ging voor mij vooral om het weer doen van wedstrijden. Outdoor wil ik laten zien wat ik echt waard ben.”
Fenna Achterberg kijkt na blessureleed weer vooruit: 'Naast weer pijnvrij kunnen sporten, wil ik ook prestaties laten zien' 18 apr, 10:30