Afbeelding
Shutterstock

Organisaties kiezen steeds vaker voor het uitbesteden van SEO

Partnercontent

Om als organisatie beter vindbaar te zijn op het internet, kiezen steeds meer bedrijven voor de toepassing van SEO. SEO uitbesteden aan een online marketing bureau is hierbij populair. Niet voor niets, daar er vaak veel meer bij SEO komt kijken dan men op voorhand verwacht. Denk bijvoorbeeld aan het creëren van nieuwe content, het opbouwen van een netwerk met externe websites die naar de website van het bedrijf verwijzen en het technisch optimaliseren van de eigen website. Het is bijzonder lastig om je als organisatie in ieder van deze facetten van SEO te verdiepen. Men heeft er de tijd vaak domweg niet voor. Het aannemen van nieuwe specialisten kan een optie zijn, maar is in de huidige tijd niet gemakkelijk. Het aantal werkzoekenden is ook in binnen de marketingbranche kleiner dan het beschikbare aantal vacatures. 

 Start met een plan om de zichtbaarheid van je bedrijf te verbeteren

Het toepassen van SEO en online marketing in algemene zin, start met het uitwerken van een gedegen plan. Belangrijk hierbij is het om vooraf te bepalen wat het doel wordt van de toepassing van online marketing. Ben je op zoek naar een verbetering van de interactie met de doelgroep van je bedrijf? Laat een online marketing bureau zich in dat geval focussen op bijvoorbeeld de sociale kanalen van de organisatie. Probeer je een groter aantal bezoekers vanuit de zoekmachine naar je website te trekken? In dat geval vormt SEO de weg naar succes. Met een nieuwsbrief kun je bestaande klanten nog eens terug laten keren naar je webshop, door hen betrokken te houden bij je organisatie. Die betrokkenheid is steeds belangrijker; niet standaard kiest een consument voor eenzelfde winkel. Iets wat voorheen vaak wel gebeurde bij fysieke winkels. 

SEO toepassen aan de hand van een zoekwoordenonderzoek 

Zoals reeds genoemd werd is het creëren van nieuwe content een belangrijk onderdeel van SEO. Dit betekent niet dat er lukraak nieuwe artikelen geschreven moeten worden. Zorg dat vooraf uitgezocht wordt, welke zoekwoorden de doelgroep van je organisatie gebruikt. Content op een website moet een bepaalde vraag van de klant beantwoorden. Het is aan jou om deze vraag op voorhand vast te stellen. Een online marketing bureau kan een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uitvoeren. Dit helpt de meest interessante onderwerpen, zoekwoorden, te bepalen. Op basis van deze zoekwoorden kan niet content gecreëerd worden. 

Technische optimalisatie van een website

Nieuwe content werpt z’n vruchten pas af, als de website technisch gezien op orde is. Zorg dat de website snel laadt, door bijvoorbeeld de resolutie van afbeeldingen op de website aan te passen. Een lagere resolutie maakt dat de browser van de gebruiker minder grote bestanden hoeft te downloaden; het komt de snelheid van de website ten goede. 

advertentie
advertentie
Afbeelding
Supporters bezoeken laatste training voor Panhuisderby: ‘Ik heb slapeloze nachten’ 5 uur geleden
Afbeelding
Florian Wolf over GVVV-DOVO: ‘Vooral niets anders doen dan we normaal doen’ 13 uur geleden
Afbeelding
Van de Zandschulp verliest in tweede ronde Tel Aviv 15 uur geleden
Afbeelding
‘Drie jaar geleden had ik nooit gedacht dat ik dit zou bereiken’ 16 uur geleden
Afbeelding
ZVC verliest oefenwedstrijd van Nederlands doventeam 17 uur geleden
Afbeelding
GVVV, DOVO en gemeente Veenendaal klaar voor voetbalfeest 19 uur geleden
Afbeelding
Het familiegevoel van tennis- en padelvereniging Spitsbergen Kom bij de Club 28 sep, 16:22